Philips HD6163

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HD6163 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

fleur 15-06-2017

Fijne frituurpan

Geschreven voor: Philips HD6163

Prima frituurpan, doet zijn werk. We gebruiken hem al een paar maanden ongeveer wekelijks, functioneert prima.

Pluspunten

• Goed schoon te maken
  • Strak design

carel34 26-06-2014
Geschreven voor: Philips HD6163

Heb deze gekocht naar aanleiding van de reviews hier. Heb nog nooit zo'n slechte friteuse gehad. Had altijd de Cuchina, maar die is er jammer genoeg niet meer Duurt lang eer dat de friet klaar is. Is maar 2000 watt, veel te weinig voor 3 liter vet Slecht ontwerp, is na een paar keer frituren een vies vet kreng geworden, ondanks gebruik van dure olie. Geen Tefal binnenpan dus alles koekt aan. Na een paar keer gebruik schoongemaakt voor zover mogelijk en staat nu weer in de doos. Andere gekocht. Slecht ding voor redelijk veel geld. Mijn advies NIET kopen

monners 23-11-2013
Geschreven voor: Philips HD6163

Prima pan het enige nadeel vind ik dat je het verwarmingselement niet kan schoonmaken en dat daar nu juist je vet aan vast blijft zitten.

l1l17h 10-06-2013
Geschreven voor: Philips HD6163

Ziet er prima uit, bakt alles perfekt, mooie kleur en lekker knapperig. Schoonmaken is zelfs met de hand erg makkelijk en zo gebeurd. Enige minpunt vind ik de hendel van het mandje die naar binnen klapt wanneer je het op wilt bergen. Verder heb ik helemaal niets te klagen, erg tevreden ermee!

sandra63 19-02-2012
Geschreven voor: Philips HD6163

Dit is een handige friteuse, redelijk compact maar met een behoorlijke inhoud (er kan drie liter vet of olie in) en ontzettend gemakkelijk schoon te maken. Je kunt het hele apparaat eenvoudig uit elkaar halen en alles kan in de vaatwasser, behalve het elektrische gedeelte. Dit is echter gemakkelijke met een vochtige doek schoon te maken en de dompelaar kun je onder de warme kraan afspoelen. De pan is snel op temperatuur en het resultaat is prima. Het snoer kan achter in de pan worden opgeborgen en dat is handig. Over de duurzaamheid kan in nog niet veel zeggen, maar de pan ziet er degelijk uit.

Havado 28-12-2011
Geschreven voor: Philips HD6163

Heb deze friteuse ongv een half jaar in bezit ,nadat onze(kleine moulinex)het had begeven . wij zijn er uiterst tevreden over we hadden eerst gekozen voor de goedkope princes bij blokker maar bij het afrekenen aan de kassa maakte het meisje daarachter ons opmerkzaam datdaarin niet in VET kon worden gebakken maar uitsluitend in olie en daar wij er nog steeds van overtuigd zijn dat de lekkerste frietjes nog steeds in ossewitvet zijn gebakken moesten we op zoek naar een pan welke daar wel geschikt voor was en werd het dus de bovengenoemde philips welke wel aanzienlijk duurder was,maar na een half jaartje gebruik het geld wel waard was.de pan is ondanks de vetinhoud in een mum van tijd op temperatuur en deze laat zich ook perfect regelen naar de voor verschillende s,nacks verschillende temperaturen het bedieningsgemak is perfect,er kan behoorlijk wat in,en de smaak is uitstekend .wat mij betreft als de prijs je niet afschrikt een uitstekende keuze .over de duurzaamheid kan ik uiteraard weinig zeggen .omdat ik hem nog tekort heb maar mocht dat onverhoopt tegen vallen ,leest u het ook .Grts Harrie

M Strootman 03-10-2010
Geschreven voor: Philips HD6163

Ik ga zo een 2e HD6163 bij kopen.
één voor de snacks en één voor de friet.
anders sta ik voor 6 personen een uur te bakken

Ik vind hem helemaal top!
Het is mijn 3e Friteuse, ik heb er altijd pech mee.
Deze heb ik al ruim een jaar.
Bij het vervangen van het vet gaat alles zo de vaatwasser in(op het element na dan)
Heerlijk.
Een aanrader hoor.

DEWALT 10-09-2010
Geschreven voor: Philips HD6163

Gelukkig hebben we de foto(copie) van de aankoopbon.

Helaas binnen een jaar geen sjoemig meer. Lampjes uit en met geen mogelijkheid nog aan de praat te krijgen.

Tja, dan koop je een Philips om van de jaarlijkse wissel af te zijn (Princess en aanverwante budgetmerken) blijkt dit net zo'n kwaliteit te zijn.

€60,95 en €1 verwijderingsbijdrage. Die verwijdersbijdrage wil ik terug want dit geval kieper ik het raam uit.

mama J 17-06-2010

---------- update review 17-06-2010 ----------
Wij hebben deze friteuse nu bijna 1 jaar in ons bezit en hij bevalt nog steeds uitstekend.We frituren ongeveer 1 maal per week.
In het begin frituurden we in zonnebloemolie, daar zijn we mee gestopt omdat dat erg stinkt en heel slecht schoon te maken is. Echt schoon werd het pas door de binnenpan te vullen met heet water en biotex groen en dat een nacht laten weken.
Nu gebruiken we vloeibaar frituurvet van AH, dit stinkt minder, smaakt lekkerder en is met een heet sopje redelijk makkelijk schoon te krijgen.
De binnenkant deksel(vet)en de zwarte rubbers(condens) veeg ik af en toe af met keukenrol.
Voor ons is het, tot nog toe, een prima pan, ik zou hem zo weer kopen.

---------- oude review 16-07-2009 ----------
Deze friteuse ziet er heel mooi uit en is erg handig uit elkaar te halen,warmt snel op, de patat is lekker knapperig, het lijkt zelfs minder vet en het los te halen handvat is perfect, bij ons gingen de handvatliften altijd snel kapot.

Pa tat 04-09-2009
Geschreven voor: Philips HD6163

Na veel ergenis besloten om ook een reviewtje te schrijven. Over het feit dat hij goed bakt, snel warm is en makkelijk uit elkaar te halen, en er leuk uit ziet, daar ben ik het volledig mee eens.

Maar degelijkheid en makkelijk schoon te maken... nou nee. Het dekseltje met de filter is met Ali Chemicalie nog niet schoon te krijgen. Ik heb van alles al geprobeerd. De rubbers die de metalen stangetjes van het handvat moeten dichten, zijn na enkele maanden al gescheurd en op sommige stukken weg. Zo heeft het filter dus geen zin.

We gebruiken de friteuse ongeveer 1 keer per week, in het begin gebruik gemaakt van gewoon vet, daarna vloeibaar. Vloeibaar vet gaat overal tussen bakken en kleven waardoor het schoonmaken niet echt makkelijk gaat. Elke keer vet verschonen, dus ook schoonmaken is een ramp (maar dat zal wel aan ons liggen).

Al na 3 of 4 keer frituren, gaat er zoveel condens(icm vet) langs het deksel in de zwarte rand zitten en die loopt over. Alles loopt dan gewoon tussen de binnen- en buitenwand op je tafel/aanrecht etc. Geen opvangbakje oid dus.

Rudy No. 1 13-09-2008
Geschreven voor: Philips HD6163

Omdat ik niet wist wat ik met mijn gote voorraad Rocks moest doen, heb ik er o.a. deze frituurpan van aangeschat.

De frituurpan ziet er mooi uit. Handig voor de schoonmaak is dat je hem uit elkaar kunt halen en de onderdelen apart kunt reinigen.

De temperatuur indeling op de pan voldoet echter niet. De frieten worden op de aanbevolen stand niet echt knapperig. Je moet ze dan langer in de olie laten zitten of ze op een hogere temperatuur frituren. De opwarm- en afkoelingstijd vind ik veel te lang duren. De totale constructie van het handvat in het mandje had wel iets beter gekund. Tevens vind ik de scherpe kanten aan de randen van de buitenkant van de binnenpan en het deksel niet een pluspunt. Het kijkglas is m.i. overbodig, hier was meer ruimte voor een groter filter beter op zijn plaats geweest.

Conclusie: voor deze prijs (Rocks) een redelijke frituurpan. Ik zou er echter niet de adviesprijs voor willen betalen.

Exclusief 02-08-2008
Geschreven voor: Philips HD6163

We hebben de pan twee dagen in het bezit. De frit word prima gebakken. De friteuse is prachtig van model compact en oogt mooi. Een bijkomend voordeel is dat je bijna alle onderdelen in de afwasmachine kan doen.